irinajonsson.blogg.se

planerar åt höger o vänster

Kategori: Allmänt

Ja! Vilken dag?! -Super fin iaf! just nu sitter jag o undrar hur jag ska njuta av denna dagen o vad ska jag hitta för ngt roligt? Igår var det en promenad till Coop o Rolle där han håller på härja med bilen sen promenerade vi hem igen för jag var trött o orkade inte vänta tills han blir klar för dagen. det känns ibland om man kunde vara vaken i hur längre som helst o om han skulle ha garaget här hemma då skulle han då hålla på med bilen både natt o dag! hörde av grannar att han hade hölt på i flera år, jag har ju ingen aning, bara tsm med han 3,3 år, med stämmer iaf eftersom varje sommar måste det "bytas" ngt, känns att han blir aldrig nöjd! Nu iaf bussningar är klara o nu ska han lr han hade jag har ingen aning om att han ska nog börja riva hela motorn för att byta många grejer o till o med del av de också ska han byta som han hade bytt i förrförrasommar! jag säger vilket jävla helvette! det kommer bli svårt o det tar en djävulskt tid kan man ju lugnt säga! När jag var till Coop köpte jag då en stooor sötpotatis. hörde att man kan göra med den vad som helst, min mamma när jag var liten gjorde ngt dricka av den, stoppa en liten hel potatis i en glasburk o så hade den stått i fönstret i en hel vecka sen drack vi o det var så saftigt o gott o sött!....oooo den barndoms smaken! Nu är jag sj mamma o det är mkt som hade förändrats i min personlighet o beteendet o smaker så klart till o med färger o klädstil! en del hade förändrat mig också Rolle, men bara en viss del, tacksam för han att han hjälper mig o ger mig min egen tid då jag kan hitta på ngt för sig sj när han är med Leo. sista tiden iaf föredrar jag promenader när han då är med Leo för att det känns lugnande för mig att vara för sig sj ngn stund. men just sista tiden promenerar jag med Leo eftersom jag förstår att Rolle är upptagen o han vill helst bli klar med bilen så snart som möjligt därför han åker till bilen varje dag. hoppas bara att Rolle inte ska känna sig bortskämd av den tiden jag ger till han o tiden då han behöver vila, hoppas att han ska uppskatta det så småningom.... Vi får se iaf! Trist bara att det är soligt väder ute o han ska missa den, ibland tycker jag synd om han eftersom han ligger där lr sitter men spelar ju ingen roll vad han gör ändå så missar han solen o näringar vi får av den bla D vitamin. Nå har jag sj mkt att göra o det blir aldrig klart eftersom allt växer ju o allt måste skötas dagligen bla plocka ogräs o vattna. just nu sitter jag med en gräsklipparen som är på tom tank! synd man har ingen körkort o ingen bil här framför som går att köra annars skulle jag då bli klar med allt redan! BMW:n som vi har nu har ingen krok o vi har ingen släp häller, så undrar hur det ska gå till?! var andra vecka kan vi låna släp hos Elisabeth o hennes bil men det är ju inte säkert än! på torsdag planeras det att köra till kronan o få se hur det ska gå till för gräset måste ju också klippas o krattas! huvvaligen! träd o buskar är jag helt klar med på framsidan, nu är det bara kvar på baksidan o det är så jäkla mkt brännässla där borta o så ogräs o till o med finns det siren o ngn sort av bärbuske som jag hade ingen aning om tidigare, jag sa ju kanske tidigare att det här året kommer vara tuff för mig eftersom jag måste fixa allt som var "aldrig" fixat! det ända som var gjort här var ju bara när Rolle klippte lite ogräs o kratta lite över allt men det var inget mer, nu handlad det om också att sköta o ge plats för alla goda växter som växer på vår gård! jag tar ingen bild efter som det ser fan förjävligt ut på baksidan! :S Rolle jobbar idag till halv fem så det blir mkt tid idag o hoppas han kommer hem direkt han slutar o tar en bunke för att tanka den jäkla gräsklipparen! nu ska jag gå o ta en sånt såg spec för ogräs o sånt o försöka klippa lite så det blir tätare, helst så vill jag plantera häckväxter på utsidan för att skippa massor med folk som stirrar hit. men däremot är det ju som en liten skog här eftersom det växer mkt ek o björk o sånt som man vill helst med att få bort, men då måste man anställa ngt spec firma, de är ju "några" meter höga! o det kommer ju skräp till öppetspiset o över allt plus att det blir jobbigt att klippa gräset o kratta för att det är mkt med kottar som ligger på marken! jaja! nu hade jag uppdaterat mig nog, ska gå o kolla vad jag ska börja med! ha ett fint dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: